dinsdag 30 oktober 2007

Ligt het aan mij ?

De laatste dagen lijkt het wel of ik alleen maar miserie tegenkom. Twee weken geleden, toen mijn ouders hier waren, heb ik een man gezien die een rake karateschop toediende aan een zwerver die hem ocharme een beetje kwam duwen met zijn schoendoos. De zwerver viel voor dood neer, en ik heb ook even gedacht dat hij ook dood was. Gelukkig is hij wakkergeworden toen de politie eraan kwam, maar hij zal er toch een gebroken kaak aan hebben overgehouden, denk ik.

Diezelfde avond kom ik thuis en zie ik op de hoek van de straat ambulances en politiewagens. Nieuwsgierig als ik ben ga ik een kijkje nemen : een ongeluk met een omvergereden bromfietsster, die, aangezien de staat van haar bromfiets, veel geluk had dat ze nog bij bewustzijn was.

Vorige zondag dan ben ik met vrienden naar het Retiro-park geweest. Enkele djembe-spelers zorgden voor heel wat ambiance maar het liep uit de hand toen een meisje enkele beelden wilden maken. Ze had een redelijke professionele en dure camera bij en ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar op een bepaald ogenblik liep er een van de muzikanten achter het meisje om haar camera af te pakken en loeihard op de grond te smijten.

Afin, leuke stad voor de rest hoor...

Geen opmerkingen: