zaterdag 25 augustus 2007

Afzetter !

Gisteren voor de eerste keer op zoek gegaan naar een kot. Op internet vond ik een site opgericht door studenten die het moeilijk hadden om zelf een kot te vinden en die zelfs een kantoor hadden waar je langs kon gaan en waar je ze zouden helpen tot je een kot had gevonden.

Na een half uur gaf die man mij 3 adressen en telkens een afspaak om die appartementen te gaan bezoeken. Dan haalt hij plots een blad boven met zijn regels en helemaal onderaan staat uiteraard dat ik hem een kleine vergoeding moet als ik een van zijn appartementen neem. Als ik hem vraag hoeveel die vergoeding bedraagt, zegt hij mij doodleuk : 99 euro ! Merci, bedankt en tot nooit meer...

Gisterenavond heb ik dan wel een kot bezocht en dat is zeker een kanshebber. Alles erop en eraan, maar ik ga zeker nog wat verderzoeken. Ondertussen combineer ik kotbezoeken met een beetje sightseeing. En vanavond ga ik naar de eerste match van het seizoen van Real Madrid...

Groeten uit Madrid en tot een volgende zitting !

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Toch leuk, die liefdadigheidsinstellingen daar in Spanje.

En zorg voor wat mooie foto's van Bernabeu :p

Colijn Verkempinck zei

99 euro? Ik dacht dat het pesetas waren (althans, dat is wat die maffe Bassie & Adriaan mij hebben wijsgemaakt!).

Enfin, om maar even te zeggen: 99€ op zich is veel, maar àls je er een mooi kot aan kan overhouden, zou ik dààr niet op afknappen :)

Anoniem zei

Laat u ni doen ze, Nicolas! 't Zijn soms dieven die Spanjaarden. En? Al stappen gezet in las noches d'Espagna? Salud!

Anoniem zei

...the Real thing, ik merk het. Veel plezier!

vrouwenliefhebster zei

Afzetter! Alleen vind jij dat ook wel :-).